Een kat in Wisconsin redde haar menselijke familie door naar hen te pooten als ze zich slaperig voelden en ze het huis uit kreeg. Eerstehulpverleners deden een test en onthulden dat het huis een gevaarlijk niveau van koolmonoxidevergiftiging had.

Heldenkat genaamd Grace heeft het stel gered van koolmonoxidevergiftiging

Kevin en Annette Shanahan hebben het geluk dat ze nog leven.

Vorige maand werd Annette, uit Reedsburg, Wisconsin, op een nacht wakker met enorme pijn.

"Ik was opgestaan ​​omdat ik dacht dat ik een hartaanval had", vertelde ze aan ABC News. 'Je bent zo vaag dat je geen redelijke gedachte kunt maken. Dus ik was opgestaan ​​en ging naar de stoel in de slaapkamer en ik dacht dat ik dood zou gaan. Ik was niet in de tegenwoordigheid van geest om het mijn man zelfs maar te vertellen. "

Hun kat Grace, of Gracie zoals ze hun 8-jarige Maine Coon-mix liefkozend de bijnaam hebben gegeven, begon met haar poot aan hun slaapkamerdeur te rammelen.

Annette zei dat ze in slaap was gevallen in de stoel en alleen wakker werd vanwege haar aanhoudende kat.

'Gracie begon op de deur te bonzen. Hard bonzen. Ze was echt ... Verder lezen

Bron: https://abcnews.go.com/Lifestyle/hero-cat-named-grace-saved-couple-carbon-monoxide/story?id=46169752